jj
     Velkommen til Roadrunner Dragracing team
     Jan Wulff Møller

Forside    Hvad er Dragracing    Team Biler    Dagens Babe    Babes & Biler    Gode Links    Salg    Kontakt

Se de andre biler

Willys Street Rod
Chevrolet Street Rod
Pontiac GTO Cab
Pontiac Bonneville
Chevrolet Camaro
Pro Street Camaro
Ford Fairline 1957

Camaro 1970 Start
Camaro 1970 ombygning 1
Camaro 1970 ombygning 2
Camaro 1970 ombygning 3
Repotage i V-Max


Chevrolet Camaro 1970

Klasse: Street 10.5 tomme.

Ejer & Driver:
Jan Wulff Møller

Bilen er nybygget efter dragrace reglementet til 7.5 sek. på 402 meter med godkendt vognbog. Bilen er samtidig indregistreret på danske nummerplader.

Chassiet:
Original Big Block Camaro 1970 1/2.
Bilen har været totalt adskilt og bygget som en 7.5 sek. racebil med komplet 10 punkts bur, forstærket ramme, bagtøj ophængt i 4link, bremseskærm m.m.

Bilen er lettet 325 kg med glasfiberfront, glasfiber skærme, glasfiber døre, glasfiber bagklap, glasfiber kofangere samt lexan ruder hele vejen rundt.
Bilen er godkendt og har vognbog.

Godkendt brændstoftank (fuelcell) i bagagerum med ny højtryks pumpe samt nye fuel slanger.

Kabine:
10 punkts bur, ny håndsyet kabine med nyt loft, ombetrukket instrumentbræt i læder, nyt loft i alcantara, håndsyet rat i læder, nye Sparco letvægtsæder, nye tæpper, 5 punkt sele.

Gear: TCI forstærket automat med transbrake.

Bagtøj: 9 tommer med spole 3.50 gearing ophængt i 4 link.

Bremser:
Store ventilerede Wilwood bremser for samt bag med forlængede kraftige hjulbolte. Ny kraftig bremseforstærker. Ny bremseskærm.

Vægt: 1425 kg.

Motor:
Chevrolet BB 632 cui.
Big Chief Scott Shafiroff Racing Engine block:

Dart Big "M" Tall Deck Block w/Splayed 4 Bolt Main Caps
Callies 4340 Magnum Plus 4.750" Stroke Steel Crank
Callies 4340 6.660" H-Beam Steel Rods w/ARP 2000 Bolts
Clevite 77 "H" Series Main & Rod Bearings
Ross/SSRE Custom 10.75-1 Forged Aluminum Pistons Total Seal Plasma Moly Ring Set
SSRE/Comp Cams Custom "7/4 Swap" Camshaft
Comp Cams Solid Roller Lifters
Cloyes Billet True Roller Timing Set w/Torrington Bearing
SSRE/Dart Big Chief Fully CNC Ported Aluminum Heads
Titanium Intake Valves 1.640" Manley Nextek Roller Springs
10° Titanium Retainers
ARP Head Studs w/Parallel Ground Washers
T&D Pro Series Shaft Rockers
Chromemoly (1) Piece .080" Wall Pushrods
FelPro HP Head Gaskets w/Pre-Flattened Steel Wire
Edelbrock Dominator Intake w/"SuperMod" Porting SSRE/Moroso Pro Windage Series Oil Pan
Moroso Race Prepped Oil Pump w/Tig Welded HD Pickup
GM Performance Chrome Cover w/Billet Timing Pointer
Hi-Performance Harmonic Balancer
Aluminum Sheet Metal Valve Covers
Complete Assembly Internally Balanced

SFI fuidamper.
SFI startkrans.
MSD digital 6 Plus.

Karburator:
Holley 1150 Competition 4500HP Dominator.

Køling:
stor alukøler med 2 stk. kraftige elektriske ventilatorer. Separat oliekøler til gear. Separat oliekøler til motor.

Udstødning:
2,3/4 tommer headers.
3 tommer dobbelt udstødning.

Nos: Big Shot med justerbar progressive gas controller.

HK:
Dynokørt i usa 1004 hk. uden gas med 32 grader tænding.
Gas fra 250-400 hk.
Total HK: 1404 hk.

Tider:
Bedste tid med 632 cui.
med 50 hk gas:
Reaction 0.200
60-feet 1.30
Km/t. 196.
201 m. 5.83 sek.

Bilen er kåret som Danmarks hurtigste gadebil 2009 - 2010.

Bilen er oprindeligt bygget af mig, men ombygget til godkendt 7.5 sek. bil af Mike fra USA Autodele i Odense, Torben fra TSS Race Cars samt Holmeren fra All in Race Cars i Ølstykke.
Byggepris kr. 1.100.000.-



Reklame og Photoshoot


Bryllups & Event Kørsel


konfirmation Kørsel


Car Show


Dragracing Kalender


 

 

Chevrolet Camaro 1970 Split Bunper


 

©  Design Jan Wulff Møller

© Copyright Roadrunner Dragracing Team